Noah Weiss “Kişiselleştirilmiş Yerel Aramanın Geleceği”ni 26. Kristal Elma Yaratıcılık Festivali’nde anlattı.

Foursquare Ürün Yönetimi Başkan Yardımcısı Noah Weiss bu sene Kristal Elma Yaratıcılık Festivali’nde “Kişiselleştirilmiş Yerel Aramanın Geleceği”ni anlattı.

Sunumuna arama alışkanlıklarının nasıl bir evrim geçirdiğini anlatarak başlayan Noah Weiss, eskiden bir yere gitmeden önce arkadaşlara danışıldığını ve sarı sayfalardan arama yapıldığını günümüzde ise desktoptan Google aramaları ve harita aramaları sonrasında Yelp gibi yorum sitelerinde bırakılan yorumların incelenerek bir mekana gitme kararının alındığından bahsetti.

 

Mobil dünyada ise bu alışkanlıkların önündeki engelleri şu şekilde sıraladı:

  • Mobil cihazlardan arama yapmak çok zor.
  • Link aramaları yapmak zaman alıyor.
  • Yorum sitelerindeki yorumlar çok uzun olabiliyor.
  • Arkadaşlarımızın gittikleri yerleri eski yöntemlerle öğrenemiyoruz.
  • Kişisel arama sonuçları yerine herkes aynı sonuçları görüyor.

Gelecekte ise bizleri zevklerimize ve alışkanlıklarımıza göre şekillenen daha kişiselleştirilmiş arama sonuçları ve hatta biz arama yapmadan bize notification olarak gelecek olan öneriler bekliyor.

Aslında günümüzde yeni Foursquare’in bu beklentileri karşılayan bir tecrübe sunduğunu söyleyebiliriz.

Foursquare’in veriyi nasıl işlediğini ve nasıl kişiselleştirilmiş sonuçlar getirdiğini biraz açıklayalım.

Tipik bir arama motorunda arama yaptığınızda sonuçları bu şekilde görürsünüz. Desktoptan girdiğimizde bir lokasyonun net bir adresi vardır ve bu noktayı net bir şekilde harita üzerinde görüntüleyebilirsiniz.

Mobil dünyada ise telefonunuz bu lokasyonu GPS sinyalleri sebebiyle şu şekilde algılar.

Foursquare ise tüm kullanıcıların yaptıkları check-in verilerini işleyerek yukarıdaki haritalardaki bilgileri sadece nokta olarak değil yükseklikleri ve derinlikleriyle birlikte yorumlar.

Ve bu sayede siz arama yapmamış olsanız bile ilgilendiklerinizi ve geçmiş check-in verilerinizi göz önünde bulundurarak size uygun spesifik öneriler sunar.

Sunumdan notlarımız özetle böyleydi. Eğer daha detaylı bilgi almak isterseniz foursquare@publik.com.tr‘den bize ulaşabilirsiniz.

Foursquare, hem logosu hem de arayüzüyle yenileniyor!

Geçtiğimiz günlerde yayınladığımız yazıda Swarm ile birlikte Foursquare tarafında nelerin değiştiğini paylaşmış, Foursquare tarafında heyecan verici gelişmeler olacağını müjdelemiştik. Beklenen gün geldi ve Foursquare bugün aşağıda göreceğiniz yeni logosunu ve yepyeni arayüzünün ilk görüntülerini Foursquare resmi blogu üzerinden paylaştı.

Kısa süre içerisinde karşılaşacağımız heyecan verici değişiklikler, Foursquare resmi blogunda yer verilen yazıda şu şekilde özetlendi;

  • Birincisi, yarından itibaren, bütün check-in’ler yeni uygulama Swarm’a taşınıyor. Endişelenmenize gerek yok; geçmişte yaptığınız tüm check-in’ler, tüm arkadaşlarınız, tüm fotoğraflarınız, hepsi zaten otomatik olarak Swarm’da mevcut.
  • İkincisi, Foursquare logosu, geçmişte kullanılan check-in işaretinden uzaklaşarak yeni Foursquare’i temsil edecek bir logoya dönüşüyor.
  • Son olarak, yeni Foursquare aşağıda da göreceğiniz gibi yepyeni bir tasarım ile karşımıza çıkıyor. Yeni versiyonuyla daha kişisel bir tecrübe sunacak olan Foursquare, size özel önerilerle, ilgi alanlarınıza uygun mekanları keşfetmenizi sağlamaya odaklanıyor.

Yeni Foursquare ile birlikte reklam modellerinde de bir takım değişiklikler olacak. Hem Foursquare hem de Swarm üzerindeki reklamlar ile ilgili sorularınızı foursquare@publik.com.tr üzerinden bize ulaştırabilirsiniz.