Foursquare Attribution İle Mağaza Trafiğinizi Ölçümleyin

Foursquare geçtiğimiz günlerde dijital stratejinizin gerçek hayatta mağazanıza sağladığı trafiği ölçümleyebileceğiniz Foursquare Attribution‘ı lanse etti.

Foursquare’in first-party lokasyon verileri sayesinde kampanyalarınızın gerçek hayata yansımalarını görebileceğiniz Foursquare Attribution şimdilik sadece ABD’de kullanılabiliyor.

Foursquare’in üst düzey yöneticilerinden (President) Steven Rosenblatt Foursquare Attribution lansmanını takiben Super Bowl için yaptıkları Attribution çalışmasını bir blog yazısı ile paylaştı. Bu verilere göre,

  • Hyundai, NFL resmi sponsoru, otomotiv firmaları arasında mağaza trafiği en çok artan marka oldu. Super Bowl öncesi iki hafta ve sonrası karşılaştırıldığında mağaza trafiğinde %5 artış gözlemlendi.
  • Taco Bell ve Jack in the Box trafiklerinde ise ortalama %7 ile %10 aras bir artış görüldü.
  • Red Lobster trafikleri ise Super Bowl’u takip eden hafta tam %12 artış gösterdi.

Foursquare ve Swarm’un tüm dünyada 50 milyon aylık aktif kullanıcısı bulunuyor. Bu kullanıcıların check-in verileri sayesinde Foursquare’in haritalamadığı lokasyonlar yok denecek kadar az.

Mall of America Place Shapes from Foursquare on Vimeo.

Attribution henüz Türkiye’de kullanılamıyor olsa da PUBLIK ile gerçekleştireceğiniz Foursquare kampanyalarınızın mağaza trafiğinize yansımalarını ölçümlemeniz mümkün.

Foursquare reklam modellerinden Promoted Places ve Place Based Ads kullanarak Türkiye’de yapılan kampanyalar sonrasında aldığımız raporlar ile kampanyalarınızın geri dönüşlerini görebilirsiniz.

Bize foursquare@publik.com.tr‘den ulaşarak merak ettiklerinizi paylaşabilirsiniz.

 

 

 

PUBLIK Mixx’lendi!

Dün akşam Shangri-La İstanbul’da gerçekleşen Mixx Awards Türkiye 2015′ten Pantene için hayata geçirdiğimiz  ”Pantene’le Yaz” Foursquare API projesi ile Mekan Temelli Reklam kategorisinde Gümüş Mixx ile döndük.

Yaz aylarında yaşanan saç problemlerine özel çözümler sunan Pantene ürünlerini tanıtmak üzere Pantene ile daha güzel bir yaz için “Pantene’le Yaz” projesini hayata geçirdik. Yaz aylarında Foursquare kullanıcılarına doğru yerde, doğru anda, doğru mesajla ulaşmayı hedefledik.

Projeyi Foursquare ve Swarm’da farklı lokasyonlara özel farklı mesajlar ve görsellerle duyurduk. Sık gezenlere tatil, yazlık mekanlara, sahillere, plajlara gidenlere plaj, sağlıklı yaşayan ve spor yapanlara fitness, güzellik salonlarına gidenlere ise güzellik temalı mikrositeler hazırladık.

Mikrositeye Foursquare hesapları ile giriş yapan kullanıcılar, geçen yaz yaptıkları check-inlere göre saçlarının en çok nerelerde yıprandığını gördüler, bu yaz daha sağlıklı saçlara sahip olmak için kendilerine özel Pantene saç bakım ürününü öğrendiler. Ayrıca Pantene alışverişlerinde kullanabilecekleri Migros ve Tansaş’larda geçerli indirim kodlarını aldılar.

İki ay devam eden bu kampanya boyunca Foursquare reklam modelleri ile 3,5 milyondan fazla gösterim sağlandı, 35 binden fazla kullanıcı mikrositeye giriş yaptı, 38 binden fazla oturum açıldı. Hedef kitleye Pantene ile yazın sağlıklı saçlara ulaşmanın incelikleri gösterildi.

Mixx Awards Türkiye 2015′te Mekan Temelli Reklam kategorisinde Gümüş MIXX sahibi olduğumuz projenin case study videosu da yine PUBLIK’e ait. Videomuzu buradan görüntüleyebilirsiniz.

Pantene marka ekibi ve Vivaki’ye bu güzel çalışmanın gerçekleşmesine fırsat tanıdıkları için çok teşekkürler!

Foursquare API projeleri ile ilgili bilgi almak için foursquare@publik.com.tr‘den, case study çalışmaları için ise cevaptv@publik.com.tr‘den bize ulaşabilirsiniz.