Foursquare Kreatif ve Strateji Direktörü Swen Graham Kristal Elma Festivali’ndeydi

Mayıs ayında Digital Age Summit’te yaptığı “Understanding Mobile Signals to Connect the Physical & Digital Worlds” sunumu ile büyük ilgi gören Foursquare Kreatif ve Strateji Direktörü Swen Graham, bu sene de “Little-Big Data” sunumu ile Kristal Elma Festivali’ndeydi.

Konuşmasına verileri kullanarak yaratıcı hikayeler anlatmanın günümüzde kazandığı önemi vurgulayarak başlayan Graham, Cannes Lions festivalinde yeni açılan
“Creative Data Lions” başlığından bahsederek, veriden beslenen yaratıcı kullanımlardan ve Foursquare’in bu doğrultuda ne gibi çalışmalar yaptığından söz etti.

Yaratıcılığı “Optimist Sorun Çözümü” olarak olarak tanımlayan Graham, “Büyük data pazarlama platformlarına eklendiğinde birçok kreatif grubun koltuğu sallanacak.” dedi ve büyük veri ile kişiselleştirerek ve eğlendirerek hikaye anlatmanın önemini vurguladı.

Graham, Foursquare’in de büyük veriyi anlamlandırarak kullanıcı için işe yarar hale getirmeye çalıştığını ve bunu yaparken de insanları, mekanları ve hareket unsurlarını baz aldığını anlattı.

Sticker unlock etme işleyişinde de bunu görüyoruz. Örneğin, eğer gece 2 gibi bir barda, sabah 9 gibi de iş yerinizde check-in olursanız, “hangover” çıkartmasının sahibi oluyorsunuz.

Foursquare tarafında proaktif bildirimlerin kazandığı önemden de bahseden Graham, kullanıcıların bazı bildirimlerin kendisi için yapıldığına inanmadığını, doğru bildirimlerin ise markaya güvenilirliği arttırdığını söyledi.

Swen Graham’ın sunumu sonrasında Campaign Türkiye ekibi ile yaptığı röportaja buradan ulaşabilirsiniz. Foursquare ekibi olarak merak ettiklerinizle ilgili olarak bizimle de foursquare@publik.com.tr üzerinden iletişime geçebilirsiniz.