LinkedIn Company Page Oluşturma İpuçları

LinkedIn’de Company Page Oluşturma İpuçları

LinkedIn’de yer alan şirket sayfası sayısı geçtiğimiz günlerde 3 milyonu geçti. Bu kadar şirketin LinkedIn’i aktif olarak kullanmasının altında yatan sebep, sadece insan kaynakları arayışları için kullanıcılara ulaşmak değil. LinkedIn’de marka takipçisi kişiler, o markaları iş hayatlarında onlara faydalı olacak bilgiler alma beklentisiyle takip ediyorlar ve LinkedIn’i diğer kullanıcılara göre 8 kat daha fazla ziyaret ediyorlar. Bu da LinkedIn’deki takipçilerin ne kadar aktif, “connected” ve konuşkan olduklarını gösteriyor. 

Aynı zamanda şirketinizin bir LinkedIn sayfasının olması, LinkedIn’in page rank’inin yüksek olması sebebiyle arama motorlarında üst sıralara çıkmanızı da sağlıyor. Diğer bir deyişle, şirket sayfanız LinkedIn’de ne kadar aktifse Google’da üst sıralara çıkma şansınızı o kadar artar.

Şirket sayfasının ana sayfasında şirket bilgileri, son güncellemeler, iş ilanları ve ürünlerin göründüğü bir alan, sahiplenilmiş veya rotasyonlu bir reklam alanı, ilgili şirketler yani şirkete bakanların baktığı diğer şirketlerin bilgisi bulunuyor. Bunların dışında tabii ki şirket profil fotoğrafı (burada logo kullanımı uygun olacaktır) ve en üstte yer alabilecek bir görsel kullanımı seçeneği mevcut.

Şirket sayfanızın bilgilerini girerken dikkat etmeniz gerekenler:

  • Şirket sayfasında kapak görseli kullanım seçeneği var, burada ilgi çekici bir görsel kullanın.
  • Ürünlerinizi ürün görselleri kullanarak ekleyin.
  • Şirket açıklamasını 1-2 paragraf olarak belirleyin.
  • Açıklamalarda SEO açısından değerli kelimeler kullanın.
  • Sirket bilgilerinde ve ürün bilgilerinde website girişi yapın.
  • Ürünler sayfasında 3 görsel kullanımı yapılabiliyor, ilgi çekici görseller kullanın.
  • Ürünlerinizin videoları varsa mutlaka ürün sayfalarına ekleyin.
  • Farklı kitlelere ürünlerinizi farklı tanıtın.*
  • Şirketinizin iş alanlarını ekleyin.**

* Farklı kitlelere ürünlerinizi farklı tanıtabilmek için ürünler sayfasındayken düzenleme kısmına girdiğinizde farklı kitleler oluşturarak onlara ürün sayfanızın nasıl görüneceğini düzenleyebilirsiniz. Örneğin İletişimcilere ürününüzün Reklam sektörü için ne kadar önemli olduğunu öne çıkaran bir başlık ve açıklama ekleyebilirsiniz.

** Şirket iş alanları ise “Specialties” olarak geçen, şirket açıklamasının hemen altındaki bölüm. Bu alana girdiğiniz kelimelerin en önemli özelliği aratıldıklarında sayfanızın da arama sonuçlarında çıkmasını sağlaması. Örneğin, şirketiniz Pazarlama çözümleri sunan bir şirketse bunu iş alanlarınıza eklediğinizde ve kişiler LinkedIn’de “Pazarlama çözümleri” arattığında şirketiniz bu sonuçların içinde yer alacaktır.

Dünyada Linkedin şirket sayfasını iyi kullanan şirketlerin sayfalarını buradan inceleyebilirsiniz:

American Express
IBM
Microsoft
Accenture
Oracle
Deloitte
Google
HP
Dell
PwC