Facebook Conversion - oCPM

Facebook Conversion Ölçümü ve oCPM

Facebook, geçtiğimiz günlerde reklam platformuna “Conversion Tracking” desteği ekledi. PUBLIK’in kuruluşundan itibaren Facebook kampanya optimizasyonlarımızı Facebook Ads API üzerinden yaptığımız için biz tüm kampanyalarımızda conversion takibi zaten yapabiliyorduk, ancak bu yenilik, dışarıdan yapılamayacak bazı avantajlar ile ve yan ürünü oCPM ile beraber geldiği için, tüm Facebook reklam kampanyaları için ciddi bir önem taşıyor.

Facebook Conversion Tracking şu an tüm reklam hesapları için aktif hale getirilmiş durumda. Facebook Ads Manager, Power Editor veya API üzerinden destekleniyor. Conversion Tracking’i kullanmak için öncelikle Facebook üzerinden bir conversion kodu yaratıp, bunu reklam yapacağınız sitede conversion’ın gerçekleştiği sayfaya eklemeniz gerekiyor. Bazı örnek conversion’ları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Sepete ürün ekleme
  • Ürün satınalma
  • Üye olma
  • Form doldurma
  • Önemli bir sayfayı ziyaret etme

Conversion kodu yerleştirildikten sonra ilgili site için Facebook reklamlarına başlamak yeterli, conversion gerçekleştiği anda bu bilgi kampanya raporlarında yer alacaktır. Eğer iyi bir creative ve hedef kitle segmentasyonu yapıldıysa da, daha fazla conversion elde etmek için gerekli optimizasyonlar yapılabilecektir.

Gelelim Facebook Conversion Tracking’le beraber gelen, önceden API Tool kullanılsa dahi yapılamayan yeniliklere:

  1. Cross Platform Conversion Tracking
  2. oCPM

Cross-Platform Conversion Tracking sayesinde, örneğin kullanıcı reklamı iPad’inde gördükten sonra, bilgisayarındayken gidip bir alışveriş yaptığında, Facebook bu conversion’ı sayabiliyor. Standard conversion tracking’ler device/browser cookie’leri üzerinden çalıştığı için, bunu daha önce yapmak mümkün değildi.

İkinci güçlü özellik ise, conversion tracking’in oCPM özelliği ile beraber çalışıyor olması. Conversion bazlı bir optimizasyon, ne kadar detaylı yapılırsa yapılsın, kampanyanın o ana kadar gerçekleşmiş verilerinin analizi ile kısıtlı kalmak durumundadır. Oysa Facebook’un elinde kullanıcıların o reklam kampanyasının dışındaki hareketleriyle ilgili de çok ciddi bir veri bulunmakta.

Reklam gösteriminde oCPM modelini seçtiğinizde, Facebook reklamınızı conversion yaratma ihtimali en yüksek olan kullanıcılara gösteriyor. Bu hedeflemenin detayları paylaşılmıyor olsa da, Facebook üzerinde ve hesabınızla Facebook dışında yaptığınız tüm aktiviteleri değerlendiren bir algoritma olduğunu tahmin etmek çok da zor değil. Bu ise sadece kampanya datası üzerinden yapılacak bir optimizasyondan tartışmasız daha güçlü olacaktır.

Facebook conversion tracking açıklamalarında örnek vaka olarak gösterilen Fab.com‘un, yeni üye kazanımında conversion maliyetlerini bu özellikleri kullanarak %39 oranında düştüğü belirtildi. Yakında daha fazla örnek rakam da mutlaka paylaşılacaktır.

Facebook bu yenilikle conversion hedefli tüm reklam kampanyaları için platformunu çok daha güçlü hale getirmiş oldu, doğru kullanım ile çok başarılı sonuçlar ortaya çıkacaktır. Önümüzdeki günlerde conversion tracking’li bir kampanyanın nasıl yayına alınacağını daha detaylı açıklayan bir yazı paylaşacağız.

Bu özellik ve Facebook reklam platformunu conversion yaratmak için nasıl kullanmanız gerektiğiyle ilgili bilgi isterseniz, bizimle temasa geçebilirsiniz.