E Ticaret’te satın alma süreci

Satın alma süreci bütün dünyada bir çok e ticaret sitesinin aslında çok farkında olmadığı ama aslında bütün gelirlerinin geçtiği, çok önemli bir süreç.

E ticaret siteleri, operasyonlarını iyileştirmek için milyonlar harcarken, marketinglerini optimize etmek için en iyi elemanları bulup onlara uzun dönemli yatırımlar yaparken, sitenin alt yapısını kusursuz hazırlamak için en yetenekli IT çalışanlarını işe alarak, başarıya ulaşmak için herşeyi yaptıklarını sanıyorlar.

Genelde site içindeki ürünü sepete attıktan, satın almaya kadarki süreç ne yazıkki diğer çabaların yanında gölgede kalıyor. Tabiki önde gelen siteler bu sürecin öneminin farkındalar ve bunu geliştirmek için zaman ve para harcıyorlar.

Türkiye’de de artık bunun önemini anlamanın vakti geldi, çok basit olarak marketing’e harcayacağınız 3 saati bu süreci optimize etmeye harcamanız, marjinal olarak daha çok gelir olarak size dönecek.

Yapılan bazı araştırmaların sonuçları paylaşılarak, marjinal fayda daha net gösterilebilir.

  • Dünyada yıllık, terk edilen satın alma süreçlerinin maliyeti $18 Milyar
  • 2016 itibariyle bu maliyetin $31 Milyar olması bekleniyor
  • Sepetine ürün koyanların %65’i satın alma yapmadan siteyi terk ediyor

 

Ziyaretçilerin, satın alma sürecini tamamlamaları için yapılması gereken geliştirmeler

  • Üye olmadan satın alabilme
  • Ücretsiz kargo
  • Farklı ödeme seçenekleri (Mobil ödeme, kapıda ödeme vs.)
  • Sadece gerçekten gerekli bilgilerin istenmesi
  • Ürünün fiyatının değişmemesi (Ekstra maliyetlerin sonradan eklenmemesi)
  • Açıklayıcı ödeme, kargolama, iade bilgilerinin olması
  • Terkedenlerin geri gelip devam edebilmesi için basit bilgilerin tutulması
  • Doldurulacak alanların az olması (Doldurulacak alan başına yılda $5.000 kaybediliyor)
  • Satın alma sürecinde diğer navigasyonları süreçten uzaklaşmayı minimum indirme