Adwords Sıralama Formülü

Daha az ödeyerek daha üst sırada görüntülenmek bütün tıklama başına maliyet ile çalışan Google Adwords ile uğraşanların isteğidir, peki bu mümkün mü?

Evet, diyerek herkesi rahatlatabilirim fakat bunun için Adwords’ün altyapısında kullandığı bir sistemden bahsetmek gerekiyor, bu sayede herkesin anlamasını ve ölçebilmesini sağlamak istiyorum.

Bu esas olarak kullanılan reklam sıralama formülüdür. Reklamlarınızın “Ad Rank”i hesaplanarak bir sıraya sokulur ve bu sırayla arama yapanların karşısına çıkar. Sıralama sonucunuzu iki etken belirler, bunlardan biri Max CPC diğeri ise Quality Score‘dur yani Maksimum TBM ve Kalite Puanı‘nızdır.

Buraya kadar her şey basit ve düz fakat asıl istenen nasıl daha az ödeyerek daha üst sıralarda çıkılabileceğidir. Bunun için Adwords şöyle bir formül kullanır:
p1.q1=b2.q2

Bu formüldeki elemanlar şöyle tanıtılır:

  • p1  Üstte çıkacak reklam için ödenecek tıklama başına maliyet
  • qÜstte çıkacak reklamın kalite puanı
  • b2   Altta çıkacak reklamın maksimum tıklama başına maliyeti
  • q2   Altta çıkacak reklamın kalite puanı

Örnekte görüldüğü gibi 2. sırada çıkan reklam daha çok TBM öderken 1. sırada çıkan reklam daha az TBM ödeyecektir. Bu örnek, Kalite Puanı’nın ne kadar önemli olduğunu ortaya çıkıyor.

Reklamcılar, kalite puanına önem vererek uzun dönemde harcamalarını en iyi şekilde optimize etme şansını ellerinde bulunduruyorlar.